Eerste stap: draai de wielmoeren los. Krik de auto op en draai vervolgens de wielmoeren eraf en verwijder het wiel. |
Verwijder de zes M6 boutjes (maat: 10) van het kapje van de vrijloopnaaf. Let op: er zit een papieren pakking tussen, niet beschadigen! |
Om het einde van de steek as zit een zgn: cir-clips. Die moet ook verwijderd worden. Ik doe het hier met een speciaal tangetje maar het is ook te doen met een kleine schroevendraaier. |
Vervolgens moet je de boutjes van de vrijloopnaaf losdraaien (maat: 12) Als er geen vrijloopnaven op je suzuki zitten dan moet je de naafdop er op ongeveer dezelfde manier afhalen. |
Nu kan de vrijloopnaaf over het uitstekende deel van de steekas eraf geschoven worden. |
Dit is wat je ziet als je de vrijloopnaaf verwijderd hebt: de centrale moeren waarmee de rotor met lagers bevestigt zitten. |
Voordat je de rotor kunt verwijderen moet eerst de remklauw losgemaakt worden. Je doet dit door aan de achterkant van de remklauw de twee M8 boutjes (maat: 12) los te draaien. |
Als je de boutjes los hebt dan kan de remklauw eraf genomen worden. Hang de remklauw weg maar pas op dat je de slang niet beschadigd! Eventueel met een touwtje omhoog binden. |
De beugel waar de remklauw aan bevestigd zit moet ook worden verwijderd. Dit moet je doen door de 2 bouten (maat 17) aan de achterkant er uit te draaien. |