Foto's van evenementen  |  Suzuki foto's | Nieuws | Techniek | Filmpjes | Toegestuurde foto's | Links | Van alles wat | Home | Mailinglist

De handrem

Het volgende probleem was dat er nu geen handrem meer op de samurai zat..... Ik had bedacht om de handremtrommel van de SJ 413 te gebruiken. Ik wist voor de montage niet of dit mogenlijk was. Op deze pagina wil ik het een en ander uitleggen met behulp van een aantal foto's hoe ik het gemaakt heb.

Het eerste probleem was dat de 413 remtrommel tegen de tussenbaksteun aankwam..... Ik weet niet of dat altijd zo is want mijn tussenbaksteun was nogal krom...... Dus de steun gedemonteerd en daarna gericht en verstevigd. De versteviging zit bij de bovenste rode pijl. Bij de onderste rode pijl is de steun ingezaagd en opnieuw vastgelast. Ik heb in het chassis een ander gat geboord zodat de trommel genoeg ruimte heeft.


Op deze foto is de tussenbaksteun en de flens waarop de aandrijfas zit verwijderd. Hierna werd de aangepaste steun bevestigd.


De remtrommel op de samurai tussenbak. Op de rechtse foto moet alleen de aandrijfas nog gemonteerd worden. Ook moet de kabel nog aangesloten worden. Het einde van de kabel past niet precies in de samurai handrem handel. Het gaat wel maar het zit niet naar mijn tevredenheid. Misschien dat ik er nog eens een handrem handel van een SJ 413 opzet.


De samurai aandrijfas past nu niet meer..... Ik heb een deel van een 413 aandrijfas gebruikt. Dus het deel wat aan de tussenbak zit is van een 413 en het deel wat aan het diffirentieel zit is van de samurai. Je kunt deze delen gewoon in elkaar schuiven.


Mocht je nog vragen hebben:
Mail me gerust!


1 oktober 2000