Zo zag hij eruit voor
de opknapbeurt: hier zie je nog eens duidelijk dat het een SJ413 is die
we dan uiteindelijk naar een sammie gebouwd hebben!
Hierbij is het allemaal
begonnen: Het chassis gezandstraald en gemetaliseerd om alle roestvorming
te voorkomen.
Hier word de carrosserie
met het chassis van de SJ413 verenigd. Het chassis is hier al geverfd met
rutex. De carrosserie is reeds in 2 grondlagen gespoten en het hoekijzer
in de zijlijst met een speciale coating. De zelfgemaakte boddy-lift van
5 cm is er ook al onder. De samurai assen met de OME- veren (OLD
MAN EMU) zijn eveneens gemonteerd. Even een reactie: “WOW, hij staat
zelfs hoger dan een Nissan Patrol!” . De sammie achteras werd later vervangen
door een vitara-as met een ARB-
airlocker erin. De vitara-as werd wel 12cm ingekort om dezelfde spoorbreedte
te krijgen van een sammie.( voor een Sj413 zou hij 20cm mogen ingekort
worden). Natuurlijk vragen de steekassen een aanpassing als ook de bevestingspunten
voor de veren (de vitara heeft spiraalveren). Het grote voordeel is een
véél sterker differentieel. De gewone was veel te licht omdat
de motor een té hoog vermogen had en dus de pingion afbrak. Zie
ook hoe schattig de “kleine” 7.50 – 16 SAT (firestone) onder de wielkas
alle vrijheid ter wereld krijgt en nergens de carrosserie kan raken.