Hier staat de volledig
nieuwe neusje erop. De door mijn vader zelfgemaakte bumper is ook te zien.
Als je goed kijkt dan zie je in het midden ( waar ongeveer de verwarming
zit ), een “gat”. Deze opening is nodig om de motor met ontstekingsverdeler
in het verlengde van de nokkenas erin te krijgen (nu
hebben we er reeds iets op gevonden). Hier zal dan uiteindelijk de
1600-16V erin komen. Dus de verwarmingseenheid zal er niet meer inpassen
en zal dus moeten vervangen worden door een LJ80 exemplaar dat onder de
voeten van de co-piloot verborgen zit. Het “gat” is volledig uitgewerkt
met platen en een deksel voor moesten eer problemen zijn met de ontsteking,
deze ook onmiddellijk kunnen opsporen. Hier staat hij nog steeds in de
grondlaag en is dus klaar om gespoten te worden in kleur.
Hier is hij reeds herspoten
in een origineel suzuki kleur ( R24 ). De carrosserie werd gespoten in
de loods en de toebehoren ( spatborden , rolbeugel, deuren , vensterkader,
…) in de serre. Ik heb echter geen spuitcabine dus moest ik het maar stellen
met de dingen die ik had. Er zitten 2 grondlagen ,4 ( jawel vier !) kleurlagen
en 2 laklagen op om zeker te zijn dat dit ding lang zou meegaan! Al zeg
ik het zelf, voor een amateur valt dit verdorie zeer goed mee. Natuurlijk
werd er hier en daar voor het spuiten een beetje met mastiek afgewerkt
en gladgeschuurd. De ruitkader en de volledige voorkant zijn nieuw omdat
de vorige stukken té roestig waren om opnieuw op te knappen. Op
de derde foto zie je nog de nevel van het vernis “hangen” in de serre.
Hierbij was een gasmasker en veiligheidsbril aangewezen.
Hier wordt hij voor
de eerst maal buiten gehaald. Er zitten 235-85-16 BF-MUD’s
onder of bij hard terrein de Bronco
Tyres Dirt
Devil
235-85-16 . De velgen zijn van een grand vitara. Deze hebben een grotere
offset en komt de baanvastheid alleen maar ten
goede.
Even de verschillende opties opnoemen:
Dit is de uiteindelijke
afwerking. Nu staat er ook nog een Warn 5000i op. De banden: Black Devil
van Bronco maat: 235 – 85 - 16